כתבו עלי

פיצה לפיצוי? בקשה לתביעה ייצוגית נגד דומינו'ס

הטענה: החברה נוהגת באופן שיטתי לגבות דמי משלוח בהזמנה באפליקציה – בניגוד להסכם שאותו הלקוחות מאשרים • הצרכנים מגלים את ה"תוספת" רק בקופה • עד לפני כשנה וחצי לא נגבה התשלום, אלא שתנאי השימוש לא שונו מאז • התובע: "הטעייה צרכנית" • החברה: "נלמד את הבקשה ונגיב בביהמ"ש"

לקריאה »

ייצוגית: מקדונלד'ס לא עדכנה שהמחיר גבוה יותר במשלוח

בית המשפט אישר תביעה ייצוגית נגד מקדולנד'ס, שבה נטען כי רשת המזון המהיר הטעתה צרכנים שהזמינו משלוח כשגבתה על המוצרים מחיר יקר יותר מאשר בהזמנה בסניף, מבלי לציין זאת במפורש • השופט ציין כי מדובר בסוגיה רחבה שנתונה להכרעת המחוקק

לקריאה »

פשרה בייצוגית: פלאפון תשלם מיליון שקל לכ-35 אלף מנויים

פלאפון לא יידעה לקוחות שמשלמים על קו נוסף עבור מישהו אחר, כי המשתמשים בקו יכולים להזמין שירותים נוספים בתשלום ולחייב אותם ללא ידיעתם • הנפגעים העיקריים הם הורים ומעסיקים שמשלמים על קווים של ילדיהם או עובדיהם • כל לקוח מ-35 אלף הזכאים יקבל פיצוי בשווי 30 שקלים

לקריאה »

בחברות התעופה לא ממהרים להחזיר את מסי הנמל לנוסעים שלא התייצבו לטיסה

רוב רשויות התעופה בעולם ייקרו את מסי הנמל, בעקבות הפסדיהן בתקופת הקורונה. את המחיר משלמים גם נוסעים שפספסו את טיסתם או החליטו לא לעלות עליה • רובם אינם מודעים לזכאותם להחזר, אבל מספר תביעות ייצוגיות הסתיימו לאחרונה בפשרה לטובת הלקוחות.

לקריאה »

התגלגלו להסדר: רוכשי טויוטה קורולה ב־2019 יזכו להטבה של 342 שקלים

חברת יוניון מוטורוס, יבואנית טויוטה, תעניק הטבה של 342 שקלים לצרכנים שרכשו טויוטה קורולה סאן היברידי בתקופה מסוימת. מדובר בהסדר לסילוק תביעה ייצוגית, שהוגשה נגד יוניון מוטורס לביהמ"ש המחוזי בתל אביב ונדונה בפני השופטת עידית ברקוביץ.

לקריאה »

פשרה בייצוגיות: צרכנים שלא התייצבו לטיסה יקבלו החזר על מיסי נמל ואגרות

חברת קווי חופשה תשלם לצרכנים 400 אלף שקל באמצעות הנחה להזמנות עתידיות של 80 שקל על הזמנה, או 5% מהמחיר הנקוב באתר. החברה, כמו גם החברות גוליבר והדקה ה-90, חויבו ליידע את לקוחותיהן בדבר זכותן להחזר על מיסי נמל במקרה שלא עלו לטיסה

לקריאה »

ביהמ"ש אישר ייצוגית נגד אל על בסך של כ-12 מיליון דולר

התביעה הוגשה כבר בשנת 2015 ע"י עו"ד אסף כהן באמצעות עו"ד ברק רון בטענה כי אל על: "מתעשרת שלא כדין בכך שאינה משיבה ללקוחות שלא התייצבו לטיסתם את מיסי הנמל אותם היא גובה במועד רכישת כרטיס הטיסה, חרף העובדה שאינה מעבירה מיסים אלה לרשויות התעופה השונות". לתביעה השלכות על שאר חברות התעופה

לקריאה »

פשרה בייצוגית: 50% הנחה להובלה באלקטרה

החברה – שמחזיקה במחסני חשמל, סנסור ושקם אלקטריק – נתבעה לאחר שמוביליה גבו כסף על פינוי מוצרי חשמל ישנים בניגוד לחוק. היא תחזיר 625 אלף שקל, בכך שתחתוך בחצי את דמי ההובלה ל-75-50 שקל. עוד התחייבה שלא לייקר את ההובלה. ההנחה תינתן למי שיקנה מוצר חדש וימסור ישן

לקריאה »

למה מקפחים את המורים הגברים?

הררי מילים נשפכו כבר על שכרם הנמוך של המורים בישראל, אבל האם ידעתם כי המורות מקבלות תוספת לשכרן, המכונה תוספת אם, בשיעור 10% משכר הבסיס שלהן, משהו בסביבות 400-500 שקלים. ומה עם המורים הגברים? הם לא זכאים לתוספת אב

לקריאה »

פיצה לפיצוי? בקשה לתביעה ייצוגית נגד דומינו'ס

הטענה: החברה נוהגת באופן שיטתי לגבות דמי משלוח בהזמנה באפליקציה – בניגוד להסכם שאותו הלקוחות מאשרים • הצרכנים מגלים את ה"תוספת" רק בקופה • עד לפני כשנה וחצי לא נגבה התשלום, אלא שתנאי השימוש לא שונו מאז • התובע: "הטעייה צרכנית" • החברה: "נלמד את הבקשה ונגיב בביהמ"ש"

לקריאה »

ייצוגית: מקדונלד'ס לא עדכנה שהמחיר גבוה יותר במשלוח

בית המשפט אישר תביעה ייצוגית נגד מקדולנד'ס, שבה נטען כי רשת המזון המהיר הטעתה צרכנים שהזמינו משלוח כשגבתה על המוצרים מחיר יקר יותר מאשר בהזמנה בסניף, מבלי לציין זאת במפורש • השופט ציין כי מדובר בסוגיה רחבה שנתונה להכרעת המחוקק

לקריאה »

פשרה בייצוגית: פלאפון תשלם מיליון שקל לכ-35 אלף מנויים

פלאפון לא יידעה לקוחות שמשלמים על קו נוסף עבור מישהו אחר, כי המשתמשים בקו יכולים להזמין שירותים נוספים בתשלום ולחייב אותם ללא ידיעתם • הנפגעים העיקריים הם הורים ומעסיקים שמשלמים על קווים של ילדיהם או עובדיהם • כל לקוח מ-35 אלף הזכאים יקבל פיצוי בשווי 30 שקלים

לקריאה »

בחברות התעופה לא ממהרים להחזיר את מסי הנמל לנוסעים שלא התייצבו לטיסה

רוב רשויות התעופה בעולם ייקרו את מסי הנמל, בעקבות הפסדיהן בתקופת הקורונה. את המחיר משלמים גם נוסעים שפספסו את טיסתם או החליטו לא לעלות עליה • רובם אינם מודעים לזכאותם להחזר, אבל מספר תביעות ייצוגיות הסתיימו לאחרונה בפשרה לטובת הלקוחות.

לקריאה »

התגלגלו להסדר: רוכשי טויוטה קורולה ב־2019 יזכו להטבה של 342 שקלים

חברת יוניון מוטורוס, יבואנית טויוטה, תעניק הטבה של 342 שקלים לצרכנים שרכשו טויוטה קורולה סאן היברידי בתקופה מסוימת. מדובר בהסדר לסילוק תביעה ייצוגית, שהוגשה נגד יוניון מוטורס לביהמ"ש המחוזי בתל אביב ונדונה בפני השופטת עידית ברקוביץ.

לקריאה »

פשרה בייצוגיות: צרכנים שלא התייצבו לטיסה יקבלו החזר על מיסי נמל ואגרות

חברת קווי חופשה תשלם לצרכנים 400 אלף שקל באמצעות הנחה להזמנות עתידיות של 80 שקל על הזמנה, או 5% מהמחיר הנקוב באתר. החברה, כמו גם החברות גוליבר והדקה ה-90, חויבו ליידע את לקוחותיהן בדבר זכותן להחזר על מיסי נמל במקרה שלא עלו לטיסה

לקריאה »

ביהמ"ש אישר ייצוגית נגד אל על בסך של כ-12 מיליון דולר

התביעה הוגשה כבר בשנת 2015 ע"י עו"ד אסף כהן באמצעות עו"ד ברק רון בטענה כי אל על: "מתעשרת שלא כדין בכך שאינה משיבה ללקוחות שלא התייצבו לטיסתם את מיסי הנמל אותם היא גובה במועד רכישת כרטיס הטיסה, חרף העובדה שאינה מעבירה מיסים אלה לרשויות התעופה השונות". לתביעה השלכות על שאר חברות התעופה

לקריאה »

פשרה בייצוגית: 50% הנחה להובלה באלקטרה

החברה – שמחזיקה במחסני חשמל, סנסור ושקם אלקטריק – נתבעה לאחר שמוביליה גבו כסף על פינוי מוצרי חשמל ישנים בניגוד לחוק. היא תחזיר 625 אלף שקל, בכך שתחתוך בחצי את דמי ההובלה ל-75-50 שקל. עוד התחייבה שלא לייקר את ההובלה. ההנחה תינתן למי שיקנה מוצר חדש וימסור ישן

לקריאה »

למה מקפחים את המורים הגברים?

הררי מילים נשפכו כבר על שכרם הנמוך של המורים בישראל, אבל האם ידעתם כי המורות מקבלות תוספת לשכרן, המכונה תוספת אם, בשיעור 10% משכר הבסיס שלהן, משהו בסביבות 400-500 שקלים. ומה עם המורים הגברים? הם לא זכאים לתוספת אב

לקריאה »