בקשות אישור תביעות יצוגיות

תביעה נגד דומינו'ס פיצה

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד דומינו'ס פיצה נטען, שדומינו'ס מפירה לכאורה את ההסכם עם הצרכן בכך שהיא גובה דמי משלוח, ובנוסף מפירה את חוק הגנת הצרכן בכך שתשלום דמי המשלוח נגלה לצרכן רק בקופה. דומינוס נתבעת להשיב ללקוחות את דמי המשלוח ולפצות אותם.

תביעה נגד כלל ביטוח

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד כלל ביטוח נטען, שכלל מפירה לכאורה את הוראות הפוליסה בכך שבעת תאונה שבה מעורבים גורר ונגרר, היא משפה את המבוטח רק במחצית הנזק והיא אף מסתירה זאת מהמבוטחים. כלל נתבעת לפצות את הלקוחות ולגלות להם את מדיניותה.

תביעה נגד עיריית חולון

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד עיריית חולון נטען, שהעירייה פועלת שלא כדין בכך שהיא יוצרת חיובי ארנונה רטרואקטיביים מבלי שהיא בוחנת את נסיבות המקרה הספציפיות. העירייה נתבעה להשיב את סכומי החיובים ולהימנע מליצור חיובים רטרואקטיביים בעתיד.

תביעה נגד סופר פארם

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד סופר פארם נטען, שסופר פארם מטעה את לקוחותיה בעניין משך תוקפם של תווי הקנייה שניתנים להם במסגרת הצטרפותם למועדון הלקוחות ו/או שמפירה את הוראות חוק הגנת הצרכן, בכך שלא שולחת לצרכן את התקנון לאחר הצטרפותו למועדון ובכך שמנפיקה התווים לתקופה פחותה מ – 5 שנים. סופר פארם נתבעה לפצות את לקוחותיה ולהאריך את תוקפם של תווי הקנייה.

תביעה נגד מקדונלדס

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד מקדונלדס נטען, שמקדונלדס מסתירה שבנוסף לתשלום דמי המשלוח מחירי המוצרים בשירות המשלוחים גבוהים יותר מאשר מחיריהם באיסוף עצמי ובאכילה במסעדה ובכך מטעה את הלקוחות לגבי העלות האמיתית של קבלת המוצר במשלוח. בנוסף נטען, שמקדונלדס מסתירה שברירת המחדל של הארוחה המוזמנת בשירות המשלוחים היא "ענקית" ולא "רגילה". מקדונלדס נתבעה להשיב לצרכנים את הפרשי המחירים וכן ליידע את הלקוחות בהפרשים אלה. ביום 27.12.22 בית המשפט קיבל את הבקשה ואישר לנהל תביעה יצוגית בעילת ההטעיה הצרכנית.

תביעה נגד הום סנטר

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד הום סנטר נטען, שבניגוד לרשום על גבי אריזות רוב גלגלות המים הנמכרות ובניגוד לצפייתו של הצרכן, לא ניתן לעשות שימוש בגלגלות אלא אם רוכשים צינור נוסף שבאמצעותו ניתן לחבר הגלגלת לברז המים. הום סנטר נתבעה לפצות את הצרכנים בעלות הצינור הנוסף וליידע אותם כי הגלגלות לא כוללות חיבור לברז המים. ההליך הסתיים בהסדר.

תביעה נגד בנק הפועלים

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד בנק הפועלים נטען, שהבנק פועל בניגוד לתעריפון העמלות כשהוא גובה "עמלת בירור" גם במקרה שלא הבנק הוא שיזם את הבירור. הבנק נתבע להשיב את העמלות שגבה וכן לחדול מהגבייה. ההליך הסתיים בהסדר.

תביעה נגד קופות החולים ונגד חברת שטראוס

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית נגד קופות החולים מכבי וכללית ונגד בתי החולים איכילוב, שיבא תל השומר והלל יפה ונגד חברת שטראוס נטען, שיש לחסן את עובדי שטראוס שעובדים בדוכני הקפה הפועלים בבתי החולים. הנתבעים נתבעו לחסן את העובדים בדומה לכלל עובדי בתי החולים.

תביעה נגד ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית נגד חברת שלמה ביטוח נטען שהחברה לא פועלת בהתאם לפוליסת ביטוח וכתב השירות בכך שמצמצמת את התיקונים על פיהם לעבודות רובה בלבד. החברה נתבעה להשיב ללקוחות את עלות התיקונים שביצעו.


תביעה נגד ווי סקי בע"מ

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית נגד חברת ווי סקי בע"מ המוכרת חבילות סקי נטען, כי מצגי החברה מטעה ומבלבלת את לקוחותיה בקשר עם תנאי העסקה והאפשרות לבטלה ולא שולחת להם את הסכם ההתקשרות כמתחייב על פי החוק. החברה נתבעה להשיב ללקוחות שביטלו את החבילות שרכשו את כספם ולהציג בפניהם מצגים ברורים.

תביעה כנגד פלאפון

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת פלאפון תקשורת בע"מ נטען, כי פלאפון מספקת שירותים בתשלום מעבר ל – "חבילת הבסיס" מבלי שהיא מקבלת לכך את אישור המנוי. פלאפון נתבעה להשיב ללקוחותיה את הסכומים ששולמו לה עבור שירותים אלה וכן להימנע מלחייב בסכומים ללא קבלת אישור המנוי.

תביעה נגד הראל ביטוח

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת הראל ביטוח ופיננסים בע"מ נטען, כי בעת ההצטרפות לביטוח סיעודי החברה לא גילתה ללקוחותיה את סכום הפרמיה שישלמו לאחר גיל 65 שסכומן גבוה באופן משמעותי, ובכך הפרה את הוראות המפקח על הביטוח ואת הוראות הדין. החברה נתבעה להימנע "מלהקפיץ" את סכום הפרמיה שישולם בגיל 65 ואילך.

תביעה נגד יבואנית טויוטה

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת יוניון מוטורס בע"מ נטען, כי למרות שבמפרט הרכב מסוג טויוטה "סאן היברידי" צוין שהוא כולל מערכת "נעילה חכמה", בפועל הרכב אינו מצויד במערכת זו. יבואנית טויוטה נתבעה להשיב לרוכשי הרכבים את עלות המערכת החסרה. ההליך הסתיים בהסדר

תביעה נגד Yes

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת די. בי. אס שירותי לווין (1998) בע"מ נטען, כי בכך שיס מחייבת את לקוחותיה במחיר של ציוד חדש כאשר הם מאבדים ציוד קליטה ישן היא פועלת בניגוד להסכם ולדין. החברה נתבעה להשיב ללקוחותיה את ההפרש שבין מחירו של ציוד קליטה ישן לבין מחירו של ציוד קליטה חדש וכן לעדכן את תעריפי החיוב בהתאם לגיל הציוד.

תביעה נגד עיריית בת ים

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית נגד עיריית בת ים נטען, שעיריית בת ים נוהגת שלא כדין כאשר היא לא משלמת לתושבים ריבית על יתרות זכות שצברו, וכאשר היא משתהה בגביית חובות עבר נטענים. עיריית בת ים נתבעה לשלם לתושבים את הריבית ולהשיב את הסכומים שגבתה בשיהוי.
ההליך הסתיים בהסדר


תביעה נגד גוליבר וקווי חופשה

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת גוליבר תיירות בע"מ וכנגד קווי חופשה בע"מ נטען, כי במקרה שבו הלקוח אינו מתייצב לטיסה, על החברות החובה להשיב לו את מיסי הנמל אותם גבו ממנו בעת רכישת הכרטיס ולכל הפחות להודיעו כי עומדת לו זכות לקבלם בחזרה לידיו. החברות נתבעו להשיב ללקוחותיהן את מיסי הנמל שגבו מהלקוחות אך לא העבירו אותם לרשויות השונות, וכן לעדכן את לקוחותיהן בזכותם לקבלם במקרה שהם אינם מתייצבים לטיסה. ההליכים הסתיימו בהסדרים.

תביעה נגד הדקה ה - 90

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת הדקה התשעים בע"מ נטען, כי במקרה שבו הלקוח אינו מתייצב לטיסה, על הדקה ה – 90 חובה להשיב לו את מיסי הנמל אותם גבתה ממנו בעת רכישת הכרטיס ולכל הפחות לפנות לחברת התעופה בבקשה לקבלת ההחזר. הדקה ה - 90 נתבעה להשיב ללקוחותיה את מיסי הנמל שגבתה מהלקוחות שלא התייצבו לטיסה, לעדכן את לקוחותיה בזכותם לקבלם במקרה שהם אינם מתייצבים לטיסה וכן לפעול אל מול חברות התעופה בכדי לקבל ההחזר. ההליך הסתיים בהסדר.

תביעה נגד פרטנר

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת פרטנר תקשורת בע"מ נטען, שלמרות פרסומיה והבטחותיה של פרטנר לפיהם שירותי גיבוי "הענן" מאפשרים שחזור מלא של המידע, בפועל אפשרות השחזור בחלק מהמכשירים מוגבלת. פרטנר נתבעה להשיב ללקוחותיה את שווי השירות שלא סופק וכן לעדכן את לקוחותיה אודות מגבלות השירות. ההליך הסתיים בהסדר.


תביעה נגד Yes

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת די. בי. אס שירותי לווין (1998) בע"מ נטען, כי למרות שיס הבטיחה ללקוחותיה המזמינים ממנה סרטים המיועדים למבוגרים שיהיה באפשרותם לצפות בהם במשך 24 שעות רצופות, בפועל שעות הצפייה הוגבלו. יס נתבעה להשיב ללקוחותיה את הסכומים אותם שילמו לה וכן לעדכן את לקוחותיה בדבר מגבלות הצפייה. ההליך הסתיים בהסדר.

תביעה נגד איסתא

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית נגד חברת איסתא ישראל נטען, שאיסתא גבתה שלא כדין מלקוחותיה שביצעו שינוי כלשהו בכרטיס טיסה שרכשו, דמי טיפול לעצמה וכן סכומים נוספים עבור חברות התעופה. איסתא נתבעה להשיב ללקוחותיה סכומים אלה וכן לעדכן את לקוחותיה בדבר האפשרות שיחוייבו בסכומים אלה עוד במעמד רכישת הכרטיס. ההליך הסתיים בפשרה.

תביעה נגד מחסני חשמל, שקם אלקטריק וביג סנסור

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ נטען, כי בניגוד להוראות החוק, המובילים מטעם מחסני חשמל גובים כסף מהלקוחות עבור פינוי מוצר חשמלי ישן דומה לזה שקנו, ובנוסף שמחסני חשמל אינה מיידעת את לקוחותיה בדבר זכותם להשיב לידי מחסני חשמל מוצר ישן דומה לזה שקנו ללא כל תשלום מצידם. מחסני חשמל נתבעה להשיב ללקוחותיה את הסכומים אותם שילמו למובילים וכן לעדכן את לקוחותיה בדבר זכויותיהם להשיב לידיה מוצר ישן דומה, ללא כל תשלום מצידם. ההליך הסתיים בפשרה.

תביעה נגד אל-על

בבקשה לאישור התובענה כייצוגית כנגד חברת אל על נתיבי אוויר לישראל בע"מ נטען, שבמקרה שבו הלקוח אינו מתייצב לטיסה, אל על חייבת להחזיר לו את מיסי הנמל אותם גבתה ממנו בעת רכישת הכרטיס ולכל הפחות ליידע אותו שעומדת לו זכות לקבל אותם בחזרה. אל על נתבעה להשיב ללקוחותיה את מיסי הנמל שגבתה מהלקוחות אך לא העבירה אותם לרשויות השונות, וכן לעדכן את לקוחותיה בזכותם לקבלם במקרה שהם אינם מתייצבים לטיסה. ביום 10.9.19 בית המשפט קיבל את הבקשה ואישר לנהל תביעה ייצוגית כנגד אל על.